Along came Nelly...

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

Kroppsmisshandel

Av Mrs Unique - 16 augusti 2009 20:00

OBS!det är inte jag på bilden!!!!

Idag så har jag inte gjort så mycket för utom att umgåtts med min man och myst lite med glass och choklad i soffan. Men efter en stund så fick jag sånt begär av att gå ut på en promenad för jag fick skuldkänslor pga glassen som jag inte borde ha ätit, och chokladen!

Har även suttit och funderat på varför jag håller på såhär...Alltså misshandlar min kropp, för varje gång jag vart nere vid 70-strecket så har jag lyckats hålla mig där ett tag men sen så har skolan börjat å då tvingades man smaka på allt möjligt, då jag är utbildad kock, och då gick det ju lite uppåt men sen gick man ner det och lite till på sommarlovet mellan terminerna. När jag vägde mer än jag nånsin vägt just då vid 2005-06 (89,5kg) så lovade jag dyrt och heligt att aldrig nånsin komma över den vikten nånsin....lyckades jag hålla detta?

ja,jag gick ner till 72kg och höll mig där så gott det gick (men aldrig över 75kg) tills jag började på min allra sista vårtermin i skolan, för i Februari 2008 så träffade jag min nuvarande man och vips så var jag gravid efter två veckor...Under graviditeten så gick jag från 78,6kg till hela 89,4kg på bara 4,5månad!!   Efter det slutade det ju illa med barnet i Juli (läs första bloggen!!) och efter det började jag tröstäta och gick in i en depression...sitter fast än. jag gick upp ytterligare 10kg....ånu står jag här med min strl 44/46 och kämpar på och försöker gå ner till 65kg,fast det är väldigt svårt med antidepressiva piller med i bilden...

Varför ska det vara så svårt att komma ner i vikt??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mrs Unique - 2 december 2012 13:04

             En Cresent Diva i black DENIM via http://crescentbarnvagnar.se/blogg/  i deras "Hjulkalender"!! Du kan också vara med genom att klicka på länken, deras tävlingar pågår en vecka åt gången och denna ursnygga vagn kan du tävla o...

Av Mrs Unique - 9 augusti 2012 09:00

I söndags kom febern på ovälkommet besök igen och denna gången visade det sig vara ett tredagarsmaraton med närmare 40 graders feber och kaskadspyor som resulterade i en pirrig och grinig unge som inte visste vad hon ville eller ej. Skönt att det nu ...

Av Mrs Unique - 22 juli 2012 17:12

Fick en kommentar med en fråga om att hjälpa till att få ett modeforum att ta lite mer plats i cyberspace. men eftersom jag inte känner att detta är något för just mig, kanske Så skulle någon av er som läser min blogg vilja hjälpa Mikael som drive...

Av Mrs Unique - 14 juli 2012 08:51

Nu har det gått månader sen jag sist skrev på min blogg eller ens skrivit ett litet hej    Men eftersom mina älsklingar ligger i sängen och sover just nu, så hinner jag passa på att skriva lite om vad som pågår/pågått i vårt liv de senaste månad...

Av Mrs Unique - 29 maj 2012 16:02


Jag blev utvald att prova VALIOS PROfeel produkter som buzzador och tänkte nu lägga ut mina åsikter     Redan förra veckans torsdag damp presentkortet ner i postlådan,som jag skulle köpa produkter för på S-market. Så redan på Fredags eftermiddage...

Presentation


Hoppas du kommer trivas!



Buzzador

Fråga mig

14 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Lämna ett avtryck

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards