Along came Nelly...

Alla inlägg under januari 2012

Av Mrs Unique - 21 januari 2012 12:22

Ska vi åka och säga idag till min mans kusin-fru. Ska bli kul att få träffa henne och deras lilla E igen!

Så idag ska vi åka o handla en liten present och sen vidare. Vet inget mer än det just nu...


 

Av Mrs Unique - 21 januari 2012 12:13

Vi for till Saltvik och hälsade på ett par av våra vänner och träffa deras söta dotter igen, måste säga att tiden bara flyger förbi, så stor hon hunnit bli sen vi sist såg dem!

Besöket gick rätt smidigt med tanke på Nelly, hon vart hungrig ett par gånger men vägrade ta bröstet ändå; pga magont. En kort stund i "farbror Kåres" famn gjorde susen. han brukar tydligen ha den inverkan på bebisar.haha   


Förutom det hände det inte särskilt mycket, var och handlade bara. Och häromkvällen tror vi att vi vet varför hon skrikit non-stop den senaste veckan, speciellt kvällstid. Har för tunn och för lite mjölk så vi provade ersättning och sen sov hon lugnt igen. Det är ju inte det roligaste som kan hända men vad ska man annars göra? vägrar bröstet så...

samt kom mensen mycket snabbare än väntat, om det nu var mensen som dök upp förra lördagen..??

Av Mrs Unique - 19 januari 2012 13:36

De månader som gått har varit de mest underbara men även de tuffaste, med lite sömn och många besökare.

Det känns som om det var igår jag låg på BB med en alldeles nyfödd liten tjej. Ibland kan jag sakna den första veckan när allt var nytt med henne, men det är fantastiskt att få följa hennes utveckling för var dag som går.


Nelly, du är vårt allt och du är så älskad av både oss som i stort sett alla andra redan. När du föddes visste vi inte att du skulle vara en så stor glädjespridare, men det vet vi nu och jag är stolt över att du ska få de namn vi valde när vi såg dig för första gången.


VI KOMMER ÄLSKA DIG OAVSETT VAD SOM ÄN HÄNDER OCH INGEN SKA FÅ GÖRA DIG ILLA...




Av Mrs Unique - 14 januari 2012 14:53

Blir så trött på den där personen från Lemland, Järsö som tror att han/hon vet hur min dotter utvecklas och tycks veta allt och inget om min dotter och påstår att jag ljuger när jag skriver ner vad hon säger och gör- hur ska du veta hur hennes utveckling ser ut? Jag kan heller inte ljuga och säga att hon ligger före lite i utvecklingen jämfört med vad de ska ska kunna göra vid den här åldern-


Det här kan Nelly göra NU:

* Hålla upp nacken nån minut åt gången

* sover 5h åt gången på natten

* Gillar att "stå" upp, medans man håller henne under armarna, och stampa

* Vänder sig från rygg till mage (sen födseln)

* dansa i famnen och "digga" med huvud och armar

* fokuserar på det intresanta, blir ibland okontaktbar.haha

* ler mycket för att få kontakt

* gillar när man sjunger för henne

* sitter med stöd

* blir frustrerad då armarna inte bär för att krypa än   


den som vill får tro på mej eller så skiter man i det, detta är sant. till och med barnmorskorna är förvånade över allt hon kan =)


GLÖM INTE ATT JAG SKRIVER FÖR MIN EGEN SKULL!!!!

Presentation


Hoppas du kommer trivas!



Buzzador

Fråga mig

14 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Lämna ett avtryck

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen


Skapa flashcards