Along came Nelly...

Direktlänk till inlägg 9 december 2011

Innan man blir mamma...

Av Mrs Unique - 9 december 2011 19:24

Före jag blev gravid första gången så visste jag bara jättelite om barn och dyl. medans nu efter ett par veckor kan långt mer än man trodde!

Man börjar nu förstå varför många blir osams med svärmor/mamma eller andra nära relationer, de vill en oftast bara väl men det kan bli så fel om man inte aktar sig. Jag känner själv att jag kan bli så fruktansvärt arg om någon försöker påpeka att man inte tar hand om sitt barn rätt, även om de bara "ger tips", speciellt vanligt det där med amningen...


Jag och John sa att vi endast skulle ge nappen på natten om det var kris, men nu när man sitter här och är supertrötta så händer det att man snabbt faller in i ett mönster, man orkar inte gå runt och vagga natta som dag, man ger nappen som tröst- man får vila och en för tillfället nöjd bebis (förutsatt att man kollat blöjan och ammat osv). Nu börjar vi dock landa lite i rollerna som mamma och pappa, det känns bra. Men en sak jag hoppas vi aldrig kommer göra är att ge henne nåt hon skrikit sig till, oavsett hur trötta vi är... 


Jag önskar att någon talat om hur jobbig den första tiden kan vara på riktigt, hur lite man funkar med minnet och hur det känns efter förlossningen, att man kan få svår ångest de första 8 dygnen, utöver graviditeten. Men sånt är livet, man kan inte alltid få veta allt.   

 
 
Ingen bild

Noomi

15 december 2011 13:47

tycker det är konstigt att du inte visste hur jobbigt det skulle bli?... det är väll en självklarhet eller har du bara fått höra solskenshistorier eller?... att skaffa barn är en stor omställning. man får längre inte tid med sig själv och barnet är ett heltids jobb. barn är otroooliiigggtt krävande!.... man måste utelämna sig själv lite för man lever för barnet. se förstår jag att du blir arg om folk ska säga hur du ska göra och inte...alla föräldrar bär på en rädsla av att inte vara "tillräcklig" för sitt barn och rädslan över att vara en "dålig" förälder. och hur du ammar är det bara du som kan avgöra om du gör rätt eller inte. du er mat när hon är hungrig thats it!... och har du "fel" tecknik. det tror jag inte heller. och det är nog väldigt olika beroende på hur stora eller små bröst man har!... mina har alltid varit väldigt små så även nu så kan esaias tex tappa "greppet" men när jag såg dig amma lite gran så har du ganska stora bröst. så du fick greppa tag om din tutte lite så hon kunde få ett"grepp". och det är inget fel. tycker det inte ska finnas en regelbok för hur man ska amma!... det är en kontakt mellan mor och barn och man har sitt egna sett.
btw. läste du inga barnböcker innan du blev gravid eller undertiden du var det?...asså...typ om barnuppfostran och lite barn psykologi m.m sen finns det första föräldrar böcker ovs...

när du svarar sen så svara gärna via mail för när du svarar här kan jag inte se det tyvärr!..kraam!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mrs Unique - 2 december 2012 13:04

             En Cresent Diva i black DENIM via http://crescentbarnvagnar.se/blogg/  i deras "Hjulkalender"!! Du kan också vara med genom att klicka på länken, deras tävlingar pågår en vecka åt gången och denna ursnygga vagn kan du tävla o...

Av Mrs Unique - 9 augusti 2012 09:00

I söndags kom febern på ovälkommet besök igen och denna gången visade det sig vara ett tredagarsmaraton med närmare 40 graders feber och kaskadspyor som resulterade i en pirrig och grinig unge som inte visste vad hon ville eller ej. Skönt att det nu ...

Av Mrs Unique - 22 juli 2012 17:12

Fick en kommentar med en fråga om att hjälpa till att få ett modeforum att ta lite mer plats i cyberspace. men eftersom jag inte känner att detta är något för just mig, kanske Så skulle någon av er som läser min blogg vilja hjälpa Mikael som drive...

Av Mrs Unique - 14 juli 2012 08:51

Nu har det gått månader sen jag sist skrev på min blogg eller ens skrivit ett litet hej    Men eftersom mina älsklingar ligger i sängen och sover just nu, så hinner jag passa på att skriva lite om vad som pågår/pågått i vårt liv de senaste månad...

Av Mrs Unique - 29 maj 2012 16:02


Jag blev utvald att prova VALIOS PROfeel produkter som buzzador och tänkte nu lägga ut mina åsikter     Redan förra veckans torsdag damp presentkortet ner i postlådan,som jag skulle köpa produkter för på S-market. Så redan på Fredags eftermiddage...

Presentation


Hoppas du kommer trivas!



Buzzador

Fråga mig

14 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Lämna ett avtryck

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen


Skapa flashcards