Along came Nelly...

Direktlänk till inlägg 27 december 2011

Lite av mitt livs spillror

Av Mrs Unique - 27 december 2011 13:04

Nu vart det så igen, att jag inte hunnit med bloggen fastän jag så försökt... Det har inte varit en lugn stund alls sen sist, i mitt liv. Tänkte försöka hinna skriva ner lite av allt jag tänkt, funderat öve roch och allt Nelly lärt sig på sistone.


NELLY

Har lärt sig att berätta om hon är hungrig ("unn-gii!") eller ej ("nä-ungi"), eller vill vara nära/byta blöja ("ungu"). Hon har även lyckats stärka nacken ytterligare och älskar numer att bada och ta lite simtag i badkaret; har även hunnit bada med pappa i stora badkaret   

Den första julen gick rätt smärtfritt förutom att jag kunde känna mig lite halvt överkörd emellanåt, men tror inte det var meningen av någon. Hon fick julklappar av farmor & farfar, Jenny & Pontus, Jonas & Kirsi & pojkarna, mormor & morfar och morbröderna och självklart från oss. Så med andra ord blev det en hel drös med klappar i år så nu har hon så hon klarar sig  

Vi började ge henne magdroppar efter 4 veckor, varav 2 veckor med konstant skrik typ. eftre det blev magen mycket bättre och hon har lyckats hålla maten nere bättre samt sover längre och skönare. Skönt för alla, för vem vill väl ha en konstant ubertrött mamma som inte har mycket kvar av tålamodet emellanåt?? Men nu mår vi alla mycket bättre.

Vi har även börjat ha henne på mage på filt på golvet och hon trivs rätt bra med det nu mer. En annan sak är att hon inte sover själv längre, endast i famnen eller babyskyddet; och på nätterna mest på min mage och eventuellt mellan oss i sängen.


LOLA

Och så har vi lilla Lola.... vad ska man säga. Hon är mer "olydig" busig än förut och är jämt på Nelly och ska pussas eller är i hennes rum och stökar, gräver sönder rabatten utanför huset och är i sängen där hon inte får...Hoppar på våra besökare för det mesta men det är inte bara hennes fel; det är lika ofta besökarna som säger sig veta hur man ska göra, men lik förbannat busar de upp henne till bristningsgränsen även om vi säger åt dem att sluta eller tar hennne bort, då följer de efter. 


FÖRÄLDRARNA

TRÖTT mamma, och lagom trött pappa som kämpar sig upp varje dag för att få ordning på dygnet, men det är SVÅRARE än SVÅRAST just nu. Det är många som vägrar förstå detta och det tär på oss som par och som familj samt på förhållanden till dem som tjatar om detta hela tiden.


Julafton firades hemma hos svärföräldrarna och juldagen hemma hos mina föräldrar, senare även hos Jonas och Kirsi med besökare från USA, Jan-Ole och Cindy (hennes dotter och dotter-dotter), för att de ville se Lola igen. Annandag jul var vi hemma och tog emot besök innan Lelle ringde för att han ville ha besök, så då for vi dit och sen hem och vila. Idag har vi endast vilat upp oss och så råkade det bli en ny tv från elgiganten; en 32" LCD tv för 219€  


Men nu ska jag gå å klä på mig och göra mig i ordning.Bloggar igen då jag hinner...


Våran fina rosa julgran i år!!


   


Sedan hittade jag även en bild på min gravid mage dagarna innan Nelly föddes!! Förstod aldrig att jag var så stor som på bilden...  

 

 
 
Ingen bild

Noomi

27 december 2011 15:12

hejsan! roligt att ni haft en trevlig jul! men måste säga vilken förskräcklig gran*ler* haha! alderes chockrosa!... nåväl! uppskatta ni våran julklapp till nelly? iumed vi inte blev nämda i texten:(
vi tyckte iaf om den ni gav till oss.

ja klart det tär på en när man är förälder varför skulle ingen förstå det?... vissa anser tillochmed att göra barn är som att göra slut. det är mer sällsynt att föräldrarna håller ihop än att dom splittras. det är en tuff tid och förhållandet står på spel och på en mycket stor prövning. det är nu kärleken är som viktigast! detta är nått som är jätte vitkigt att redan från början att veta innan man skaffar barn att det kommer bli såhär!...är man inte beredd på det så är ju risken kanske större att det inte håller... kram

Mrs Unique

14 januari 2012 14:50

Herregud, missade jag er. Jag skulle försöka nämna alla och allt men jag ber om ursäkt! Och klart vi gillade hennes julklapp från er!supergulliga små strumpor som åkte på på direkten =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mrs Unique - 2 december 2012 13:04

             En Cresent Diva i black DENIM via http://crescentbarnvagnar.se/blogg/  i deras "Hjulkalender"!! Du kan också vara med genom att klicka på länken, deras tävlingar pågår en vecka åt gången och denna ursnygga vagn kan du tävla o...

Av Mrs Unique - 9 augusti 2012 09:00

I söndags kom febern på ovälkommet besök igen och denna gången visade det sig vara ett tredagarsmaraton med närmare 40 graders feber och kaskadspyor som resulterade i en pirrig och grinig unge som inte visste vad hon ville eller ej. Skönt att det nu ...

Av Mrs Unique - 22 juli 2012 17:12

Fick en kommentar med en fråga om att hjälpa till att få ett modeforum att ta lite mer plats i cyberspace. men eftersom jag inte känner att detta är något för just mig, kanske Så skulle någon av er som läser min blogg vilja hjälpa Mikael som drive...

Av Mrs Unique - 14 juli 2012 08:51

Nu har det gått månader sen jag sist skrev på min blogg eller ens skrivit ett litet hej    Men eftersom mina älsklingar ligger i sängen och sover just nu, så hinner jag passa på att skriva lite om vad som pågår/pågått i vårt liv de senaste månad...

Av Mrs Unique - 29 maj 2012 16:02


Jag blev utvald att prova VALIOS PROfeel produkter som buzzador och tänkte nu lägga ut mina åsikter     Redan förra veckans torsdag damp presentkortet ner i postlådan,som jag skulle köpa produkter för på S-market. Så redan på Fredags eftermiddage...

Presentation


Hoppas du kommer trivas!



Buzzador

Fråga mig

14 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Lämna ett avtryck

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen


Skapa flashcards