Along came Nelly...

Direktlänk till inlägg 14 januari 2012

Förfluten tid: Nästan 2 månader

Av Mrs Unique - 14 januari 2012 14:53

Blir så trött på den där personen från Lemland, Järsö som tror att han/hon vet hur min dotter utvecklas och tycks veta allt och inget om min dotter och påstår att jag ljuger när jag skriver ner vad hon säger och gör- hur ska du veta hur hennes utveckling ser ut? Jag kan heller inte ljuga och säga att hon ligger före lite i utvecklingen jämfört med vad de ska ska kunna göra vid den här åldern-


Det här kan Nelly göra NU:

* Hålla upp nacken nån minut åt gången

* sover 5h åt gången på natten

* Gillar att "stå" upp, medans man håller henne under armarna, och stampa

* Vänder sig från rygg till mage (sen födseln)

* dansa i famnen och "digga" med huvud och armar

* fokuserar på det intresanta, blir ibland okontaktbar.haha

* ler mycket för att få kontakt

* gillar när man sjunger för henne

* sitter med stöd

* blir frustrerad då armarna inte bär för att krypa än   


den som vill får tro på mej eller så skiter man i det, detta är sant. till och med barnmorskorna är förvånade över allt hon kan =)


GLÖM INTE ATT JAG SKRIVER FÖR MIN EGEN SKULL!!!!

 
 
Ingen bild

Sofia S

14 januari 2012 15:31

Skit i den människan, alla barn är olika och vissa är tidigare än andra. Lika mycket som vissa är "senare" i utvecklingen. :)

Mrs Unique

19 januari 2012 13:28

det mesta är ju faktiskt helt normalt som du säger. sen kan ju lillan stanna av och bli sen med annat längre fram, sånt vet man inte :)

 
Ingen bild

Kristina Jensén

14 januari 2012 21:41

Bra blogg inlägg! Ingen annan vet ens barn bättre än föräldrarna. Sen kan man tycka vad man vill men man kommer inte ifrån att alla barn utvecklas olika.

Mrs Unique

19 januari 2012 13:26

Så sant som det är sagt. Alla barn är unika på alla sätt och vis!

 
Ingen bild

Noomi

15 januari 2012 12:23

du ska skita fullständigt i vad andra säger om det är rent av negativt. bara du som känner din egen dotter. varför ska amn ljuga?...folk kan tro det bara för att i samband med föräldrarskap medföljer en förfäärlig tävlingsinstingt för någon konstig anledninG! och alla försöker vara bättre än den andra föräldern!...

Esaias är isåfall före i sin utveckling då han med när jag läser du du skrivit om Nelly. som att hålla upp nacken kunde han redan deräkt efter han titta ut ur livmodern på mig*ler* han lägger ALDRIG huvudet ner. han blir liksom aldrig trött?...han orkar hålla uppe sig själv. så han är en stark liten jäkel dendär thihi...! sen älskar han att prata och skratta (på sitt eget språk) han älskar att kolla på tv och försöker greppa sakerna på tv:n xD.... och han kan rulla fram och tillbaka samt stampa med fötetrna som du skriver. håller man upp honom på golvet så kan han stå själv med lite enkel stöd. och så går han med fötterna!...men han sätter sig ner imellanåt och slutar gå med fötterna då han märker att han komemr fram ändå! OM jag flyttar honom ett par cm xD...så de e la ingen bra idé kanske hehe... när det kommer till krypandet så blir han oxå väldigt frustrerad över att inte komma frammåt!...han sparkar och sträcker sig allt va han orkar och tillslut börjar han skrika så ilsket för att han bara inte lyckas stackarn haha!... sen dedär med att fokusera ögonen verkar han kunna helt nu... han kan titta på saker i ögonen på folk en i taget eller på objeckt man visar honom! han är en väldigt glad bebis och ler mot dom flästa han möter öga mot öga! specielt främamnde tjejjer(hmmm...redan en tjej stjusare kanske;) hihi! och han gillar ju såklart när man sjunger:) men bara om det e JAG som gör det xD...han blir lite iriterad om de e andra (som på tv:n) som sjunger konstigt nog!:P låter väll inte som "mamma" hehe

kram/ Noomi

Mrs Unique

19 januari 2012 13:26

vad kul att Esaias är så snabb! vet att det där med fötterna förmodligen försvinner om en månad, det är en medfödd reflex :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mrs Unique - 2 december 2012 13:04

             En Cresent Diva i black DENIM via http://crescentbarnvagnar.se/blogg/  i deras "Hjulkalender"!! Du kan också vara med genom att klicka på länken, deras tävlingar pågår en vecka åt gången och denna ursnygga vagn kan du tävla o...

Av Mrs Unique - 9 augusti 2012 09:00

I söndags kom febern på ovälkommet besök igen och denna gången visade det sig vara ett tredagarsmaraton med närmare 40 graders feber och kaskadspyor som resulterade i en pirrig och grinig unge som inte visste vad hon ville eller ej. Skönt att det nu ...

Av Mrs Unique - 22 juli 2012 17:12

Fick en kommentar med en fråga om att hjälpa till att få ett modeforum att ta lite mer plats i cyberspace. men eftersom jag inte känner att detta är något för just mig, kanske Så skulle någon av er som läser min blogg vilja hjälpa Mikael som drive...

Av Mrs Unique - 14 juli 2012 08:51

Nu har det gått månader sen jag sist skrev på min blogg eller ens skrivit ett litet hej    Men eftersom mina älsklingar ligger i sängen och sover just nu, så hinner jag passa på att skriva lite om vad som pågår/pågått i vårt liv de senaste månad...

Av Mrs Unique - 29 maj 2012 16:02


Jag blev utvald att prova VALIOS PROfeel produkter som buzzador och tänkte nu lägga ut mina åsikter     Redan förra veckans torsdag damp presentkortet ner i postlådan,som jag skulle köpa produkter för på S-market. Så redan på Fredags eftermiddage...

Presentation


Hoppas du kommer trivas!



Buzzador

Fråga mig

14 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Lämna ett avtryck

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Senaste inläggen


Skapa flashcards