Along came Nelly...

Direktlänk till inlägg 12 december 2010

BDSM ägare --> Hund??!!

Av Mrs Unique - 12 december 2010 10:50

Hamnade in på en blogg där en tjej skrev om sitt anti-skall halsband hon skaffat till hunden för 1500 kronor, men som tydligen ldrig fungerade på sin hund, Lika bra det, för fy vad jag skulle skämmas om vi skulle göra så eller ens umgås med någon sådan som använder sig av det istället för att ta med hunden och träna med en erfaren tränare som kan sin sak och INTE förespråkar aversiv kontroll.


Stackars alla hundar därute som varje dag råkar ut för detta, tycker det borde införas förbud på denna skitsak.

Det är väl en sak om DU gillar hårda tag och BDSM, det vill knappast hunden, de behöver kärlek, kärlek och ännu mer kärlek.


Bestämmer man sig för att skaffa en liten valp ska man ta mig f*n ta sitt ansvar som ägare och kosta på sig liet träning och sådant som gör att hunden mår bra. För oss var aldrig aversiv kontoll ett alternativ. Jag har till och med tappat räkningen på hur många hundra euro vi spenderat på vår vovve och hennes välbefinnande, sen vi fick henne för 7 månader sen.


Vad anser NI om detta?

 
 
belllzz

belllzz

12 december 2010 16:05

Eehh..du har missförstått lite! vibrationen och det där lilla ljudet är inget farligt men jag gillar inte sprayen (man vet aldrig vad som kan finnas i) och jag gillar absolut inte elchocken (skulle aldrig köpa ett shock(el)halsband till min hund!!!).
När vi köpte halsbandet så var det inget planerat köp, utan dom rekommenderade det för oss till Bamse (våran kungsrottweiler på 55-65kg) för han har blivit hotad av andra ägare att dom ska anmäla oss så att han måste avlivas!!(typ) då anmälde vi oss direkt till en hundkurs med 30 andra hundar i kursen(det var p.g.a andra anledningar också) och han var den bästa av alla (Gina var näst bäst! tror jag, våran andra hund) så vi har tid och tålamod att träna och ge Bra kärlek till hundarna. OM vi ska gämnföra oss med Bamse's första ägare så: här får han vara fri, gå runt hemma, lära sig vad han får och inte får göra, vara med familjen, får bra med mat och lite godis då och då :P.
Där fick han vara instängd i en bur i sina första 8månader, fick ingen mat, var helt ensam, misshandlad både fysiskt och psykiskt. Innan vi tog över!! så innan du eller någon annan börjar klaga ta reda på fakta första jag har skrivit om detta innan.
Men jag kan ändå förstå när man inte riktigt vet allt (jag gjorde exakt samma sak förr) men nu har jag lärt mig att man ska ta reda på de fakta som finns, innan man börjar kritisera någon!!

http://belllzz.bloggplatsen.se

Mrs Unique

12 december 2010 19:01

okej. men det var så det framstod, och isåfall är jag uppriktigt ledsen och önskar er all lycka med hundarna puss

 
Ingen bild

Jim

12 december 2010 20:30

Hmm.. Så det var alltså bloggaren Belllzz du menar här i ditt sorgliga inlägg, som har köpt ett halsband för 1500 spänn som inte fungerade?!

Mrs Unique

13 december 2010 07:00

jepps. men det ändrar inte min uppfattning om dessa, trots att jag bad henne om ursäkt. så det så.

 
Ingen bild

sofie

13 december 2010 22:39

el-shock är förbjuden här i sverige.
men jag köpte ett halsband på www.uffessakerochting.se det funkade bra o det har blivit bättre. När vi skäller på hunden så tror det att vi skäller med den.
detta halsband pep lite när hunden skällde. Hon blev då störd av pipet o skällandet slutade.
Köp den billigt på www.uffessakerochting.se
för övrigt en kul sida

Mrs Unique

14 december 2010 08:41

Lite pipande kan vara nog förödande om du tänker på att hundar har superkänslig hörsel, emn ska man verkligen ha ljud på halsbandet bör det ju absolut vara LÅGT!

 
Antiskallhalsband

Antiskallhalsband

13 december 2010 23:23

Antiskallhalsband kan vara ett alternativ som en snabb lösning om man exempelvis håller på och bli vräkt. Men man skall givetvis alltid ta reda på varför hunden skäller och träna bort beteendet. Och halsband med elchocker går bort.

http://www.antiskallhalsband.com

Mrs Unique

14 december 2010 08:39

håller helt med dig, MEN man får ett antal varningar innan man blir vräkt; vilket borde ge en tid att börja träna och det tar endast en eftermiddag om man är intensiv, för att få bort det värsta skällandet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mrs Unique - 2 december 2012 13:04

             En Cresent Diva i black DENIM via http://crescentbarnvagnar.se/blogg/  i deras "Hjulkalender"!! Du kan också vara med genom att klicka på länken, deras tävlingar pågår en vecka åt gången och denna ursnygga vagn kan du tävla o...

Av Mrs Unique - 9 augusti 2012 09:00

I söndags kom febern på ovälkommet besök igen och denna gången visade det sig vara ett tredagarsmaraton med närmare 40 graders feber och kaskadspyor som resulterade i en pirrig och grinig unge som inte visste vad hon ville eller ej. Skönt att det nu ...

Av Mrs Unique - 22 juli 2012 17:12

Fick en kommentar med en fråga om att hjälpa till att få ett modeforum att ta lite mer plats i cyberspace. men eftersom jag inte känner att detta är något för just mig, kanske Så skulle någon av er som läser min blogg vilja hjälpa Mikael som drive...

Av Mrs Unique - 14 juli 2012 08:51

Nu har det gått månader sen jag sist skrev på min blogg eller ens skrivit ett litet hej    Men eftersom mina älsklingar ligger i sängen och sover just nu, så hinner jag passa på att skriva lite om vad som pågår/pågått i vårt liv de senaste månad...

Av Mrs Unique - 29 maj 2012 16:02


Jag blev utvald att prova VALIOS PROfeel produkter som buzzador och tänkte nu lägga ut mina åsikter     Redan förra veckans torsdag damp presentkortet ner i postlådan,som jag skulle köpa produkter för på S-market. Så redan på Fredags eftermiddage...

Presentation


Hoppas du kommer trivas!



Buzzador

Fråga mig

14 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Lämna ett avtryck

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards