Along came Nelly...

Alla inlägg den 28 november 2011

Av Mrs Unique - 28 november 2011 09:09

Hej jag visste inte vilken låt jag skulle välja eftersom vi inte visste könet, men nu är låtvalet klart i och med att det blev en flicka.

Förlossningen gick fortare än jag hade tänkt mig men visste att det skulle gå fort. Allt började på kvällen, vi väntade 3 timmar innan vi for iväg till bb. Vi fick den barnmorska direkt som Johanna ville ha. smärtorna var så starka så hon spydde rejält vilket hon alltid gör vid starka smärtor. Vi väntade några timmar och sen när krystvärkarna satte igång tog det bara 20 minuter så var Nelly ute. Under krystvärkarna så höll jag Johannas hand och försökte guida henne så hon kom ihåg att andas och lugna henne. Allt gick rätt snabbt. Nelly skrek inte utan var lugn. När hon fick k-sprutan så var första gången hon skrek, men blev lugn direkt när hon kom till mammas famn. Hon började suga bröst direkt. De låg och gosade i en timme och jag satt och krusade henne på ryggen. Sen när barnmorskan kom tillbaka så fick jag ju klä på Nelly direkt. Men först vägde och mätte vi henne. Hon vred och vände sig så det tog en halv timme att få på kläderna. Fast hon var lugn men ville röra sig mycket. sen skulle Johanna på toaletten och hon svimmade nästan på grund av den rikliga blodförlusten. Då var det lite svårare att klä på Nelly. Visste ju inte hur det var där inne på toaletten. Både barnmorskan och barnskötaren hade bråttom in till Johanna.

Sen när man lyckats klä på henne så var det bara att bege sig till vårt rum. Nelly bara sov och sov. Fast Nelly nynnade en lång fin melodi åt mig när Johanna tog en dusch. Nu en vecka efter så har hon börjat bli mycket mer vaken så nu kan vi börja leka på riktigt. Hon har sen födseln vänt sig från rygg till mage. Så när hon ligger på mage hoppar hon lite framåt. När man läst på och hört av andra så verkar det som att Nelly är mycket långt i sin utveckling. Det har gått fort fram. Sedan födseln har hon ammat hela tiden. varit lugn. Ja inte så som man är van att bebisar ska vara. rätt lugn. ja vad mer ska man skriva. Allt gick bra och fort. utvecklingen går framåt. Hon får jättemycket kärlek av oss.

Presentation


Hoppas du kommer trivas!



Buzzador

Fråga mig

14 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Lämna ett avtryck

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen


Skapa flashcards