Along came Nelly...

Direktlänk till inlägg 26 november 2011

Nelly Joy önskar en glad lilla jul!

Av Mrs Unique - 26 november 2011 17:54

Föddes 19.11.2011 klockan 10.10

Nu är vår lilla Nelly Joy äntligen här, och hon har vart det hela den senaste veckan!!Kan inte fatta att tiden springer iväg så förbannat fort, man får ju ångest över att man inte hunnit med allt man velat...

Men idag är det Lilla jul och vi har vart på besök hos både mormor och morfar samt farmor och farfar, hon fick en massa presenter av dem och ligger just nu och sover hos pappa i famnen. Jag är så lycklig över att ha just honom som pappa och att Lola älskar sin lilla bebis gör ju inte saken sämre! <3


Nelly föddes klockan 10.10 på lördagsmorgonen efter ett värkarebete på ca.11h och hon är den finaste bebis man kan hitta och behöver jag ens säga att alla som träffar henne faller som skutor!?

Hon sover inte så värst bra på nätterna längre då hon har haft magknip och så, men fram till natten mellan fredag-lördag sov hon faltiskt rätt bra, lite smågnäll men inget annat.Ammandet fungerar bra och hon ammar ganska exakt med tre timmars mellanrum just nu. Mamma sa att barnen brukar ha en "skriknatt" och att det sedan blir bättre, håller tummarna för det, man orkar inte detta så länge känner jag efter bara en vecka utan någon vidare sömn.


På måndag eftermiddag kom Faster Jenny på besök, vid middagstid kom Kirsi och Cindy förbi och senare på kvällen dök även farmor och farfar upp  =)

Alla hade blommor och presenter med sig, Mormor hade velat komma på besök samma kväll men hon hade vart till sverige och hann inte med det. De fick komma dagen efter istället, vilket var lika bra då jag inte mådde bra alls efter att ha förlorat ca. 1liter blod i samband med förlossningen.


Igår (6dagar gammal) lossnade navelstumpen och jag måste säga att hon redan nu ser mycket mindre bebisaktig ut. Medans vi kom in på BB så hade flera av de andra tejejerna i mammagruppen också hamnat in och en av dem fick sin son samma dygn.


John for hem och sova första natten, vilket kändes jobbigt men det funkade, vad ska man göra liksom. Men den andra natten funkade det inte alls för mig och jag låg och grät och hade världens ångest och babyblues. Det slutade med att han fick komma tillbaka och sova över trots att vi egentligen kunde känna att det inte skulle funka ekonomiskt. Sedan var han där även den andra natten men åt mest hos sina föräldrar.


Samma dag som vi skulle få åka hem kom en av tjejerna från tidigare "mammagrupp" in och gav oss ett kuvert och sa att de ville att vi skulle ha det och fick inte öppnas förräns på Lilla jul, vilket vi hållit. Jag kan inte säga vad som stod eller fanns i det men det var nåt väldigt stort för oss, så återigen tackar vi innerligt!!


Nu får jag springa och svara i telefon och sedan amma och bada Nelly :)

uppdaterar senare imorgon med mera info om hur första veckan med henne har varit och förlossningsberättelsen!

 
 
Ingen bild

Anki

27 november 2011 13:01

Stort Grattis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mrs Unique - 2 december 2012 13:04

             En Cresent Diva i black DENIM via http://crescentbarnvagnar.se/blogg/  i deras "Hjulkalender"!! Du kan också vara med genom att klicka på länken, deras tävlingar pågår en vecka åt gången och denna ursnygga vagn kan du tävla o...

Av Mrs Unique - 9 augusti 2012 09:00

I söndags kom febern på ovälkommet besök igen och denna gången visade det sig vara ett tredagarsmaraton med närmare 40 graders feber och kaskadspyor som resulterade i en pirrig och grinig unge som inte visste vad hon ville eller ej. Skönt att det nu ...

Av Mrs Unique - 22 juli 2012 17:12

Fick en kommentar med en fråga om att hjälpa till att få ett modeforum att ta lite mer plats i cyberspace. men eftersom jag inte känner att detta är något för just mig, kanske Så skulle någon av er som läser min blogg vilja hjälpa Mikael som drive...

Av Mrs Unique - 14 juli 2012 08:51

Nu har det gått månader sen jag sist skrev på min blogg eller ens skrivit ett litet hej    Men eftersom mina älsklingar ligger i sängen och sover just nu, så hinner jag passa på att skriva lite om vad som pågår/pågått i vårt liv de senaste månad...

Av Mrs Unique - 29 maj 2012 16:02


Jag blev utvald att prova VALIOS PROfeel produkter som buzzador och tänkte nu lägga ut mina åsikter     Redan förra veckans torsdag damp presentkortet ner i postlådan,som jag skulle köpa produkter för på S-market. Så redan på Fredags eftermiddage...

Presentation


Hoppas du kommer trivas!



Buzzador

Fråga mig

14 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Lämna ett avtryck

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards