Along came Nelly...

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Lolas möte med fåren ;)

Av Mrs Unique - 17 augusti 2011 16:11

I söndags då vi var ut på en utflykt till Finströmsskogarna så blev Lolas oväntade möte med fåren minst sagt kaosartad.Hahah ;)


Vi var på ett naturreservat och gick, vi såg ju att grindarna var stängda och antog att det KUNDE finnas får eller kor på bete men vi gick runt nästan längs med stigen som löper runt reservatet men kunde inte se något spår av varken får eller kor nånstans, inte förräns på slutspurten när vi skulle uppför en sluttning, då stod en hel skock får och glodde på oss. Vet inte om de inte skulle gjort nåt om Lola inte skulle vart intresserad och försökt gå emot dem, men nu gjorde hon det. Och fåren kom emot oss, Lyckades hålla både hund och make lugna (båda är rädda för "lösa" får/kor) en stund iallafall, men de var väääldigt påträngande och buffade mig i ryggen (BTW det var jag som fick bära fikat). Lola satte av i galopp när hoon insåg att det inte gick att finta fåren som med sina hundvänner, och maken hängde efter!! haahah.....

 

Det hela slutade med att jag fick gå sist och försöka få fåren att sluta gå på så mycket, vilket lyckades en kort stund. Medans Lola sprang in i träd och andra hinder till förljd av att hon hela tiden tittade bakåt efter fåren och hade adrenalinet flödandes i kroppen. Mitt i all kaos, blev hon nödig och gjorde ifrån sig, vilket avskrämde fåren en stund under tiden medans vi försökte ta oss till första grinden och stänga den.


SEN blev det en efterlängtad fika, behövligt efter en powerwalk från fåren :D

Vi har försökt få Lola att förstå att fåren ej var farliga men hon lyssnade väl på husses lite smått hysteriska prat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mrs Unique - 2 december 2012 13:04

             En Cresent Diva i black DENIM via http://crescentbarnvagnar.se/blogg/  i deras "Hjulkalender"!! Du kan också vara med genom att klicka på länken, deras tävlingar pågår en vecka åt gången och denna ursnygga vagn kan du tävla o...

Av Mrs Unique - 9 augusti 2012 09:00

I söndags kom febern på ovälkommet besök igen och denna gången visade det sig vara ett tredagarsmaraton med närmare 40 graders feber och kaskadspyor som resulterade i en pirrig och grinig unge som inte visste vad hon ville eller ej. Skönt att det nu ...

Av Mrs Unique - 22 juli 2012 17:12

Fick en kommentar med en fråga om att hjälpa till att få ett modeforum att ta lite mer plats i cyberspace. men eftersom jag inte känner att detta är något för just mig, kanske Så skulle någon av er som läser min blogg vilja hjälpa Mikael som drive...

Av Mrs Unique - 14 juli 2012 08:51

Nu har det gått månader sen jag sist skrev på min blogg eller ens skrivit ett litet hej    Men eftersom mina älsklingar ligger i sängen och sover just nu, så hinner jag passa på att skriva lite om vad som pågår/pågått i vårt liv de senaste månad...

Av Mrs Unique - 29 maj 2012 16:02


Jag blev utvald att prova VALIOS PROfeel produkter som buzzador och tänkte nu lägga ut mina åsikter     Redan förra veckans torsdag damp presentkortet ner i postlådan,som jag skulle köpa produkter för på S-market. Så redan på Fredags eftermiddage...

Presentation


Hoppas du kommer trivas!



Buzzador

Fråga mig

14 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Lämna ett avtryck

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards