Along came Nelly...

Direktlänk till inlägg 15 juli 2011

Femte barnmorskebesöket (?)

Av Mrs Unique - 15 juli 2011 17:08

I onsdags var jag till min odinarie barnmorska igen, kan säga att det kändes lite konstigt med tanke på att det var 8 veckor sen sist (!). Vi lyssnade på hjärtljuden på bebis som lät jättetydligt men de hade gått ner från typ 150 till 145 slag i minuten. =)

Mitt blodtryck var lågt och fint som vanligt och livmodern växer som den ska, mitt SF-mått var 22cm.   

Och så har jojjo-vikten startat igen, från andra till tredje gången gick jag ner 2,25kg men nu hade jag gått upp 2kg igen, trots att jag rör på mig hela tiden tycker jag och inte äter allt för mycket sött och sånt.   

Och sen så fick jag fylla i vad jag är orolig över som gäller förlossningen, egentligen ingenting men det finns ändå en oro som gnager i bakhuvudet och vägrar släppa taget efter det samtalet :P


Och efter det besöket var vi och köpte en fleece-halare i strl 56 av en tjej, bebis ska ju också få vara fin när vi far från BB   


Mamma far till Sverige idag och kommer hem nästa lördag kväll först men på söndag kväll ska jag och min man åka hem till min pappa och hämta lite bebisgrejer vi beställde av mamma från IKEA. Fick övertala brorsan att ta hem det tidigare, fastän han grymtade över att det skulle bli trångt i deras 5-sits bil, trots att de bara är 2 som åker i den. Hahha.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mrs Unique - 2 december 2012 13:04

             En Cresent Diva i black DENIM via http://crescentbarnvagnar.se/blogg/  i deras "Hjulkalender"!! Du kan också vara med genom att klicka på länken, deras tävlingar pågår en vecka åt gången och denna ursnygga vagn kan du tävla o...

Av Mrs Unique - 9 augusti 2012 09:00

I söndags kom febern på ovälkommet besök igen och denna gången visade det sig vara ett tredagarsmaraton med närmare 40 graders feber och kaskadspyor som resulterade i en pirrig och grinig unge som inte visste vad hon ville eller ej. Skönt att det nu ...

Av Mrs Unique - 22 juli 2012 17:12

Fick en kommentar med en fråga om att hjälpa till att få ett modeforum att ta lite mer plats i cyberspace. men eftersom jag inte känner att detta är något för just mig, kanske Så skulle någon av er som läser min blogg vilja hjälpa Mikael som drive...

Av Mrs Unique - 14 juli 2012 08:51

Nu har det gått månader sen jag sist skrev på min blogg eller ens skrivit ett litet hej    Men eftersom mina älsklingar ligger i sängen och sover just nu, så hinner jag passa på att skriva lite om vad som pågår/pågått i vårt liv de senaste månad...

Av Mrs Unique - 29 maj 2012 16:02


Jag blev utvald att prova VALIOS PROfeel produkter som buzzador och tänkte nu lägga ut mina åsikter     Redan förra veckans torsdag damp presentkortet ner i postlådan,som jag skulle köpa produkter för på S-market. Så redan på Fredags eftermiddage...

Presentation


Hoppas du kommer trivas!



Buzzador

Fråga mig

14 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Lämna ett avtryck

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards