Along came Nelly...

Direktlänk till inlägg 6 juli 2011

Vad är det som är så fel med mina tankar?

Av Mrs Unique - 6 juli 2011 12:08

Mamma och jag är tydligen lite, eller kanske väldigt mycket oense om MYCKET gällande vårt barns uppfostran och hur jag skulle se min förlossning avlöpa...Hon tycks ha otroligt svårt att inse att det är VI/JAG som ska få bestämma om jag vill ha sen avnavling, eller snabb hemkomst om allt känns och ser bra ut. Samt att jag har för mycket mage för snabbt - Men man brukar väl få det lite snabbare med andra barnet och jag tycker inte den är så stor fastän jag är i vecka 20+1. 

Hon gör mig så jävla trött samt att hon hela tiden poängterar att hon vill att det är en flicka i magen som vi ska döpa till Viola isåfall för att hon aldrig fick sin tredje flicka, samt att hon tycker allt är så sött till flickor men det är tråkigt att handla till pojkar??!!


Hon har en MILJON tankar till hur vi ska uppfostra barnen men jag kommer aldrig låta henne ta hand om våra barn som dagmamma eller annat dels för att hon är mormor och dels för att hon skiljer sig från mina tankar. Hon är för kontrollerande gentemot barnen har jag börjat inse nu, allt de gör ska hon bestämma över...


Fastän jag förklarar att tiderna ändras så inser hon inte det, och att jag dessutom läser psykologi med inriktnig mot barn och sådant och vet saker som de flesta föräldrar inte vet (detta märkte jag tydligt igår på färjan vid maten).

Det satt en mamma med en pojke i 3års åldern som klättrade på bordet och nojsade på, medans Leo satt still, samma ålder. MEN mamman jämförde deras sätt att sitta vid bordet, samma gjorde min mamma med Leo och den andra pojken, "Ät inte med fingrarna, se hur duktig den andra pojken är här brevid!" , "torka dej om munnen nu, det ser ju ut som om du skulle gjort nåt annat än ätit med den där munnen!"

Behöver jag ens tala om hur arg jag blir på såna här föräldrar som jämför barnen, ALLA BARN UTCVECKLAS OLIKA; MEN DE UTVECKLAS INTE MED HJÄLP AV ATT BLI FÖRNEDRADE!!!!!

 
 
Ingen bild

Din man ;)

6 juli 2011 13:09

Ja alla äldre ska bestämma verkar det som. de vet bäst när de inte gör det. deras sätt att uppfostra var ju på medeltiden. Allt förändras. plus du läser psykologi för barn vilket gör att man mer litar på dig än de äldre som inte kan. Menar inte alla äldre men de som tror sig veta mer än andra. Och namnet bestämmer vi och barnet d.v.s att man märker att namnet passar. jag låter ingen bestämma åt oss. råkar vi göra nåt misstag så lär man sig och vet till nästa gång att det är fel. då ändrar man bara sig. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mrs Unique - 2 december 2012 13:04

             En Cresent Diva i black DENIM via http://crescentbarnvagnar.se/blogg/  i deras "Hjulkalender"!! Du kan också vara med genom att klicka på länken, deras tävlingar pågår en vecka åt gången och denna ursnygga vagn kan du tävla o...

Av Mrs Unique - 9 augusti 2012 09:00

I söndags kom febern på ovälkommet besök igen och denna gången visade det sig vara ett tredagarsmaraton med närmare 40 graders feber och kaskadspyor som resulterade i en pirrig och grinig unge som inte visste vad hon ville eller ej. Skönt att det nu ...

Av Mrs Unique - 22 juli 2012 17:12

Fick en kommentar med en fråga om att hjälpa till att få ett modeforum att ta lite mer plats i cyberspace. men eftersom jag inte känner att detta är något för just mig, kanske Så skulle någon av er som läser min blogg vilja hjälpa Mikael som drive...

Av Mrs Unique - 14 juli 2012 08:51

Nu har det gått månader sen jag sist skrev på min blogg eller ens skrivit ett litet hej    Men eftersom mina älsklingar ligger i sängen och sover just nu, så hinner jag passa på att skriva lite om vad som pågår/pågått i vårt liv de senaste månad...

Av Mrs Unique - 29 maj 2012 16:02


Jag blev utvald att prova VALIOS PROfeel produkter som buzzador och tänkte nu lägga ut mina åsikter     Redan förra veckans torsdag damp presentkortet ner i postlådan,som jag skulle köpa produkter för på S-market. Så redan på Fredags eftermiddage...

Presentation


Hoppas du kommer trivas!



Buzzador

Fråga mig

14 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Lämna ett avtryck

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen


Skapa flashcards