Along came Nelly...

Alla inlägg den 16 maj 2011

BM

Av Mrs Unique - 16 maj 2011 19:08

Är i vecka 14+1 enligt mensen men enligt VUL 13+0...T.om barnmorskan visste inte vad vi skulle tro på i vilken vecka jag är i   


Men alla värden såg bra ut och sockret såg superbt ut sa hon och jag har fortfarande inga kössjukdomar.hihi =)


Ska på ultraljud nu på onsdag =)

Av Mrs Unique - 16 maj 2011 09:30

Just nu sitter jag nog hos barnmorskan för tredje gången denna graviditet. Förra gången sade hon att vi skulle lyssna barnets hjärtljud och jag skulle få börja med att ge urinproven =)

 

I fredags var jag och tog sockerbelastnings-test, vilket tog 2 timmar och jag fick inte äta på 14 timmar och inte dricka på 10 timmar, trodde det skulle vara hemskt men det gick superbra, det som var mindre trevligt var ju sockerlösningen man skulle hälla i sig rätt raskt.

Av Mrs Unique - 16 maj 2011 09:00

Gravid  vecka 14

Gravid vecka 14

Har du en tennisboll hemma? Din bebis är nu ungefär lika stor som en tennisboll i vecka 14. Din kropp förbereder mer plats för bebisen i din mage.


Bebis

Din bebis är 8 cm och väger ca 25 g. Bebisen är ungefär lika stor som en tennisboll. Nacken och halsen börjar bli så starka att bebisen kan hålla upp sitt huvud. Nu är alla kroppsdelar så pass utvecklade att man kan se vilket kön bebisen har.

Du

Nu tänjs musklerna och huden ut för att ge plats åt bebisen att växa. Om du fött barn tidigare och tycker att magen är mycket större den här graviditeten så är det helt normalt.Om du vill göra ett fostervattenprov så görs det kring de närmaste veckorna. Det uppstår en massa känslor när du är gravid. Låt din partner och de närmaste få chans att stödja dig genom att prata med dem. Be din barnmorska om hjälp, hon finns där för dig.



Källa 40 veckor: Mammapraktika av Leni Söderberg och Barnmorskan online på Minbebis.com

Presentation


Hoppas du kommer trivas!



Buzzador

Fråga mig

14 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Lämna ett avtryck

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards