Along came Nelly...

Alla inlägg den 16 september 2010

Av Mrs Unique - 16 september 2010 16:06
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mrs Unique - 16 september 2010 10:30

Halloj! sitter just nu i skolan och bloggar medans några är på lunch och de andra skriver socíalkunskapsprov =)

Hoppas och tror att det gick bra för mig iallafall. Saknar mina gullhjärtan just nu...

Har lyckats lära mig backa någorlunda på känsla. Har även hunnit med att reda ut lite med gympaläraren och skickat info om min sjukdom till honom med.

 

Gulle tog med hjärtat på träning inriktad på kamphundar. Hon fick MYYYCKET beröm för att hon lärde sig så himla snabbt gentemot andra hundar, vårt lilla geni lär sig dumheter mest hela tiden. Men det är väl så när man behandlar henne som en liten människa. Fattar inte vad det är för fel på folk när de inte pratar med sin hund eller lär sig känna deras kroppsspråk??!

Jag tycker det hör till det allra första man gör, men men. alla är vi olika men vi tycks ju göra på rätt sätt så snabbt och bra hon utvecklas hela tiden. Hon fyllde 8månader den 12:e, snart är hon riktigt stor, blir dessutom bara tyngre och tyngre för va dag.

Vi fick tips att köpa en nosgrimma för att få henne sluta dra i kopplet då maken är nyopererad om en månad då han hamnar vara ensam hemma med henne om inte jag kan ordna hundvakt på annat sätt.

 

Men vi hade tydligen gjort bort oss enligt grannen som var snäll och berättade att de barnen som var ute och gick med Lola förut tydligen inte är särskilt bra så ALDRIG MEER! Fick sedan reda på att de har en aggressiv schäfer hemma som de tydligen brukar köra med hårdhandskarna på med.  =(

Det var då jag sa att nej, nu är det bara vi och dem jag känner och litar på. De ville ju inte ens vara i hundgården och leka med henne medans vi såg på, det var lite skumt tycker jag.

Men man lär sig av sina misstag förhoppningsvis!

 

HÖNSMAMMAN

Presentation


Hoppas du kommer trivas!



Buzzador

Fråga mig

14 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Lämna ett avtryck

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards