Along came Nelly...

Alla inlägg under september 2009

Av Mrs Unique - 18 september 2009 16:45

Nu ska jag gå och reda upp lite i skrubben och bädda rent i sängen igen. Har just ätit mina goda bönbiffar till middag. =) KOmmer förmodligen mer inlägg senare ikväll om jag har nåt att skriva om då förstås.

XoXo Nikkita

Av Mrs Unique - 18 september 2009 15:45


Här kommer en till filmsom jag såg igår kväll med john och som jag tyckte var rätt kul men ganska flummig. Den heter Fatso och är en Norsk komedi(?) från 2008. Handlar om en kille som är ficxerad vid porr osv...se den så får ni veta mer.

Av Mrs Unique - 18 september 2009 10:30

Idag steg jag upp klockan 20minuter i 9. Och började dagen med en tallrik fyrkornsgröt och lite sylt. Sedan efter det så läste jag lite bloggar och sen bestämde jag mig för att bege mig ut på en lång promenad och försöka börja ha det som en vana att gå ut och gå samma runda varje dag som tar ungefär 65minuter i rask takt(tror jag iaf, har fått svårt att uppfatta ifall det är raskt eller inte; det känns som jag gör allt i slow motion hela tiden). Ska försöka reda upp i skrubben till nästa och äta lunch (bönsoppa).

XoXo Nikkita

Av Mrs Unique - 17 september 2009 17:15

Min man brukar inte låta sig väntas på med att tala om för mig att jag bara lever i det förflutna...Men saken är den, jag vill inte blicka framåt men ändå så vill jag men vågar inte. Tänk om jag glömmer bort ljudet av vårt första barns hjärtslag den där soliga vårdagen i maj...eller de underbara stunderna jag hade tillsammans med min f.d allra bästa vän? eller hur det kändes när mormor dog (jag storgrät fast jag tror inte det var henne jag grät över, stod henne aldrig särsklit nära, blev nog mest tagen av situationen), Jag vill inte glömma hur mina morföräldrar eller farmor såg ut då de levde, eller känslan som sköljde över mig då jag fick veta att jag verkligen var gravid??Eller då min minsta lillebror var en liten söt kille med ett sjudundrande humör... JAG VILL INTE GLÖMMA NÅGOT AV DETTA OCH MER *Gråter*

Av Mrs Unique - 17 september 2009 17:00

...På alla de som är gravida och får ha babystrolgy på sin bloggprofil och berätta hur underbart det är att vara gravid och alla förberedelser och besök och möten på mödrarådgivningen. Jag vill också vara gravid igen och få berätta om min vardag som gravid och hur det känns i väntan på babyns nerkomst. Om jag bara kunde skulle jag mer än gärna vilja bli gravid igen, isåfall helst ett friskt barn, så skulle jag inte tveka på att behålla det ifall ekonomin skulle tillåta det. Men nu har vi inte sån tur att jag kan gå och bli gravid på grund av att min kropp har varit helt konstig sedan aborten för över ett år sen...Känns som det bara varit problem sedan det hände. Misstolka mig på rätt sätt, jag älskade att vara gravid och jag hade vääääldigt gärna velat behålla barnet men varken ekonomin tillät det just då och isådanafall skulle vi ha vart tvungna att riskera både mitt och barnets liv. Vilket kanske låter som ett lätt beslut men kan tala om att det var ett av mina absolut svåraste beslut jag tagit nånsin. En del av mig ville behålla det men skulle det vara värt riskerna?

Varje dag sen jag tog beslutet att ta det där pillret på sjukhuset 1 juli 2008 så har jag haft skuldkänslor och känner mig som en mördare. Det är nåt som alltid finns kvar i bakhuvudet och tror nog aldrig det kommer släppa taget. Mitt liv har varit som en berg-och-dalbana ända sedan första gången jag såg min nuvarande man (17/8-07 tror jag det var).

XoXo Nikkita

Av Mrs Unique - 17 september 2009 16:45

Så nu har vi just ätit middag.Idag blev det ugnsrostad rödlök, ugnsbakad lax med potatismos och "Fisksås á la John". Förutom att det var jag som lagade maten och att den blev alldeles för salt så var det riktigt gott. Men det är väl som man brukar säga "Om maten är för salt så har förmodligen kocken tappat saltkaret i maten pga att han/hon är kär och tänker på annat". hehe....

Av Mrs Unique - 17 september 2009 14:00

Vad skiljer bästa vänner från vanliga vänner? man kan prata om allt och de finns alltid där, No matter what. Jag har bara haft två bästa vänner i mitt liv tidigare...men en svek mig så otroligt så denne har jag inte haft kontakt med sen i maj...men jag kan erkänna att det var även så att jag var kär i henne och ville ha henne men känslorna var inte besvarade på samma sätt. Men kunde glädjas åtminstone åt det faktum att hon älskade mig som en bästa vän. Vi brukade göra  allt tillsammans och då menar jag ALLT. Under ett helt år så var vi oskiljaktiga och var med varann 24-7. Det var mitt lyckligaste tid i mitt liv så långt, men sen uppdagades en del saker som fick min värld att rasa samman....JAG SAKNAR DIG YASMIN!!önskar vi kunde vara vänner igen,men den tiden känns som den är över nu.... *gråter tysta tårar*

Sen vill jag åxå säga att TACK FÖR ATT DU FINNS JOHANNA N.!Det var bästa-vänskap direkt där och då den där dagen i juni -96. Det stod skrivet i stjärnorna att det skulle vara vi mot världen för resten av livet!!

Jag älskar er båda!

XoXo Nikkita

Av Mrs Unique - 17 september 2009 13:45

I går kväll så stod jag vid spisen sedan klockan 17 till 19.15 och slavade med både 4 liter bönsoppa och några bönbiffar. Men det är ju helt klart värt det sen när man är trött och inte orkar laga mat, och så är det ju framförallt helt underbart gott!

Min svärfar kom över senare efter kl.18 typ och ville umgås med oss då vi var hemma och han var ensam fram till fredag kväll då hans fru kommer hem från Finland (hon är på kurs).Men det var rikit kul då han kom eftersom jag tidigare sa till min man att han skulle ringa och bjuda in honom för jag ville träffa honom och prata lite allmänt och så slipper han vara ensam hemma. Sen när maten var klar så for vi och handlade och han ville betala så det fick han ju göra då å så.

Presentation


Hoppas du kommer trivas!



Buzzador

Fråga mig

14 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Lämna ett avtryck

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards