Along came Nelly...

Alla inlägg den 14 september 2009

Av Mrs Unique - 14 september 2009 19:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Mrs Unique - 14 september 2009 18:45

Det är vad jag är men jag är också utbildad kock sen våren -08. Vad innebär det för mig att vara detta? jag får inte jobba med tungt arbete eller sådant som innebär monotoma rörelser (enligt läkarnas ordinationer) så kock passar mig väl knappast men skulle de ha sagt det redan 2005 då de fick reda på det så skulle jag ha valt annan utbildning helt klart.

Jag har även väldigt lätt att få inflammationer i muskler och leder; har även en tendens till överrörliga leder så det gör ju inte saken bättre det heller. Har ofta ont i lederna mendet blir alltid värre vid tillfällen då hormonerna hoppar extra mycket. Jag har ständigt ont i ryggen och skuldrorna. När jag blir äldre så har jag stor chans att få ryggmärgsreuma eller vad det hette; nånting med ryggen och reuma.

Inte så kul att veta det....

Av Mrs Unique - 14 september 2009 18:45

Nu kom vi just in från vår kvällspromenad men före det var vi till mamma och hälsade på lilla vovven Asterix (en tax), han var så himla "puss-sjuk" som vanligt och så var riktigt busig me så man fick leka lite med han och ta ut han på gården så han fick göra sina behov...


När vi skulle gå genom vårt kvarter så var det dags igen; vi gick igenom ett litet skogsparti med ojämn mark och såklart ska min fot vika sig och jag faller till marken och blir liggandes för att det tar så ont i knäet och foten medans min man fortsätter gå trots att han hörde att det dunsade bakom honom; i vanliga fall skulle han ha vänt sig om och sett efter ifall det var jag som trampa snett eller nåt. Så då måste jag ju säga att "hallå,vänta på mig då!" och så skrattar vi på vägen hem och så påpekar han åter igen att jag inte får gå på ojämn mark igen eftersom jag inte tycks klara det. Det var det vi hållit påmed

Av Mrs Unique - 14 september 2009 18:30

En riktit rolig låt ;)

-Du Werner, köpte du ingen julskinka ?
-Det är väl klart jag köpte julskinka Werner
Den står i ugnen
-Nej Werner, den har rymt, vad ska vi ta oss till ?
-Lugna ner dig Werner
-Ja men gästerna kommer ju när som helst
-Ja men vi kan väl alltid bjuda på nån mumsig grönsak
-Ja visst ja

Det går precis lika bra med selleri

Nu är julen här - alla tomtarna myser
Men vår lilla gris - med sin frånvaro lyser
Ack vad är väl gröt och tårta så söt och sylta och pastejer ?
Äh korv och paj är bara blaj, men gris är nåt för sig

Vår julskinka har rymt - och släkten kommer om en timma
Vår julskinka har rymt - hur kan en gris bara försvinna
Har ingen sett vår lilla kotlett, med rumpan blank av fett
Vår julskinka har rymt, det tycker vi är grymt !

-Stängde du inte ugnsluckan Werner ?
-Selfverstendich Werner, han måste ha brytit sig ut.
-Brytit sig ut? Ett sånt svin
-Jaja, men lite svinn får man räkna med
-Lite svinn, det var väldigt roligt sagt Werner
-Tack ska du ha Werner
-Tack ska du ha

Våran gris han drog - har ni hört en sån fuling
Men han trodde nog - på ett liv efter julen
Ja visst han sa Goodbye och stack till Hawaii
tillsammans med Miss Piggy
Ja, fläsket brann så han försvann- en mansgris det var han !

Vår julskinka har rymt - och släkten kommer om en timma
Vår julskinka har rymt - hur kan en gris bara försvinna
Nu ger vi opp- för utan hans kropp är grisfesten en flopp !
Vår julskinka har rymt - det tycker vi är grymt !

-Tänk att allting skulle gå åt skogarna Werner
-Ja, och detta mitt på Julafton
-Ja det är som i det gamla tyska ordspråket:
Hur man vänder sig har man skinkan bak
-Det var väldigt fint sagt Werner

Vår julskinka har rymt- och släkten kommer om en timma
Vår julskinka har rymt- hur kan en gris bara försvinna
Har ingen sett vår lilla kotlett - med rumpan blank av fett !
Vår julskinka har rymt det tycker vi är grymt
Vår julskinka har rymt- och släkten kommer om en timma
Vår julskinka har rymt- hur kan en gris bara försvinna
Nu ger vi opp - för utan hans kropp är grisfesten en flopp !!
Vår julskinka har rymt det tycker vi är grymt !!

Av Mrs Unique - 14 september 2009 14:15

Nu har vi just kommit hem från stan igen. Jag hade en tandläkartid idag och skulle gå till en ny tandläkare som jag bara har vart hos på check-up en gång tidigare. Det visade sig då att jag hade ett hål som måste lagas. =S

Men när vi kom till tandläkaren så var jag helt kolugn, det trodde jag aldrig skulle hända eftersom jag har haft en sån himla tandläkarskräck tidigare,brukade ha ångest i veckor före besöket skulle göras.

Å sen efter det var vi och handlade lite ,mat eftersom både kyl och frys gapade tomma. Det blev lite kyckling, köttfärs, länkkorv och korv med bröd och dessutom det som min man har tjatat om så länge nu; "tunnbrödsrullar med skinka" fast med tortillabröd dennna gång.

Av Mrs Unique - 14 september 2009 08:45

Har just vaknat och ätit lite frukost eftersom jag började känna av blodsockerfall eller vad det nu är (blev darrig, matt, brukar alltid bli vit i ansiktet också enligt min man, osv.) Så kastade i mig en av mammas hembakta semlor och ett glas saft. Just nu är jag mest yr, och har synrubbningar men försöker se ändå vad jag skriver =) (och nej det är inte för att jag är trött, får nämligen såhär närsom helst på dygnet.

Jag kan slå vad om att det är diabetes jag har lyckats kränga på mig,med min tur. Men kan man ha det ända sen det att jag blev gravid och gick upp mycket i vikt (bmi låg på 28 nånting) för det var då det började.

Men hoppas ni får en bra dag!

XoXo Nikkita

Presentation


Hoppas du kommer trivas!



Buzzador

Fråga mig

14 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Lämna ett avtryck

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards