Along came Nelly...

Alla inlägg den 16 augusti 2009

Av Mrs Unique - 16 augusti 2009 20:00

OBS!det är inte jag på bilden!!!!

Idag så har jag inte gjort så mycket för utom att umgåtts med min man och myst lite med glass och choklad i soffan. Men efter en stund så fick jag sånt begär av att gå ut på en promenad för jag fick skuldkänslor pga glassen som jag inte borde ha ätit, och chokladen!

Har även suttit och funderat på varför jag håller på såhär...Alltså misshandlar min kropp, för varje gång jag vart nere vid 70-strecket så har jag lyckats hålla mig där ett tag men sen så har skolan börjat å då tvingades man smaka på allt möjligt, då jag är utbildad kock, och då gick det ju lite uppåt men sen gick man ner det och lite till på sommarlovet mellan terminerna. När jag vägde mer än jag nånsin vägt just då vid 2005-06 (89,5kg) så lovade jag dyrt och heligt att aldrig nånsin komma över den vikten nånsin....lyckades jag hålla detta?

ja,jag gick ner till 72kg och höll mig där så gott det gick (men aldrig över 75kg) tills jag började på min allra sista vårtermin i skolan, för i Februari 2008 så träffade jag min nuvarande man och vips så var jag gravid efter två veckor...Under graviditeten så gick jag från 78,6kg till hela 89,4kg på bara 4,5månad!!   Efter det slutade det ju illa med barnet i Juli (läs första bloggen!!) och efter det började jag tröstäta och gick in i en depression...sitter fast än. jag gick upp ytterligare 10kg....ånu står jag här med min strl 44/46 och kämpar på och försöker gå ner till 65kg,fast det är väldigt svårt med antidepressiva piller med i bilden...

Varför ska det vara så svårt att komma ner i vikt??

Av Mrs Unique - 16 augusti 2009 09:15


Vad ska man tycka om detta egentligen?

Hur tänker man då man hittar på mobiltelefoner till 4-åringar? Menar att hur ska de kunna hantera nåt sånt vid så tidig ålder. Visst det finns bara fem knappar med bilder men tänk på strålningen och då dyker ju även frågan "varför är de inte med sina föräldrar?". Jag skulle aldrig låta en 4-årigt barn vara ute ensamt om det är utom hörsel- och synhåll.

Irländarna tycks vara väldigt inne på detta med att ge mobiltelefoner till småbarn. Men är det verkligen NÖDVÄNDIGT att göra det. För när man är 4år så vill man ju kunna leka obehindrat och inte behöva se efter att mobiltelefonen är kvar i fickan och att den är hel.

Påhittarnas tankegång måste ju ha vart lite konstig eftersom detta riktar sig till småbarn och inte äldre barn eller vuxna. Skulle jag få välja mellan att låta mitt barn leka obehindrat i närheten av mig så att jag kan ha uppsikt hela tiden eller låta han/hon springa iväg hur långt bort utan någon som helst aning om vad sker och endast kunna ta kontakt genom att ringa så skulle det absolut bli det förstnämnda; att låta mitt barn leka under uppsikt.

Av Mrs Unique - 16 augusti 2009 09:00

Absolutist är ett ord som i min mening nästan kan tala för sig självt. Vad innebär det att vara absolutist i dagens läge?anses det okej att vara ute på krogen med tjejgänget men inte dricka något? eller välja att inte röka även om alla andra i gänget gör det?

Jag är stolt absolutist och det står jag för. Jag tycker inte att man behöver dricka sprit eller alkoholhaltiga drycker för att må bra eller för att ha kul. Visst har jag både prövat på att dricka alkohol och röka men efter ett tag insåg jag att det är inte drogerna som gör att man har kul. Det är ens sällskap och sen beror det ju lite på dig själv också hur kul du gör dej.

Och jag förstår dem som tänker "hon där pratar bara i nattmössan" men som sagt var om du behöver spriten för att kunna ha kul så har du inget bra sällskap eller så är du beroende helt enkelt.

Nu låter ju jag som värsta moralkärringen men det är inte riktigt det som är meningen. Men en sak kan jag säga; jag har provat på¨några gånger och det räcker mer än väl för mig, känns lite som att det var då när jag vara "ung och dum". Men i själva verket är jag bara 20 men känner mej snarare som om jag skulle vara 35 eller så.

Det här är vad jag tycker hopppas nån annan har svar på detta?skulle vara kul att höra er motivering! (men då menar jag inte nån fjortis.)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hoppas du kommer trivas!



Buzzador

Fråga mig

14 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Lämna ett avtryck

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen


Ovido - Quiz & Flashcards